Logo3-Xubliem-Kristal-rgbsite.png

Xubliem de verbinder, de brug.

Logo3-Xubliem-Kristal-rgbsite.png
Logo3-Xubliem-Kristal-rgbsite.png

Xubliem de verbinder, de brug.

hijman

In 1906 stond Simon Hijman schoonmaakartikelen te verkopen op de markt. Het geeft aan dat Hijman Schoonmaakartikelen een van de oudste familiebedrijven in Nederland is. “We zijn een trots bedrijf”, zegt algemeen directeur Roland Wink. “We doen waar we goed in zijn en dat is het beleveren van schoonmaakbedrijven, horeca, ziekenhuizen, fitnesscentra, productiebedrijven en zo nog meer branches.”
bgvisiepng.png

Hijman Schoonmaakartikelen

In 1906 stond Simon Hijman schoonmaakartikelen te verkopen op de markt. Het geeft aan dat Hijman Schoonmaakartikelen een van de oudste familiebedrijven in Nederland is. “We zijn een trots bedrijf”, zegt algemeen directeur Roland Wink. “We doen waar we goed in zijn en dat is het beleveren van schoonmaakbedrijven, horeca, ziekenhuizen, fitnesscentra, productiebedrijven en zo nog meer branches.”

“We behoren tot de top 5 van schoonmaakgroothandels, in de Randstad zijn we veruit de grootste. Ons magazijn en onze winkel in Amsterdam-Duivendrecht vormen de basis. Vandaaruit bedienen we een groot deel van het land. Ons uitgangspunt is een langdurige samenwerking met onze klanten, leveranciers en onze eigen medewerkers. Want hoe langer je samenwerkt, hoe groter de winst voor beiden. Ik werk hier zelf ruim twintig jaar, had ik toen ook niet verwacht. Bijzonder is dat onze personele bezetting volledig is, in deze tijd een uitzondering.”

“Onze filiosofie is dat we klanten helpen, ook als zij het moeilijk hebben met een betaling, wij zijn dan bereid ze wat lucht te geven Verder helpen we startende schoonmaakbedrijven en glazenwassers op weg. Dit alles omdat we een machtig mooi vak hebben. Verder houden we er een grote voorraad op na, groter dan onze accountant lief is, maar liever dat dan dat wij een klant niet kunnen helpen. Daarom monitoren we wekelijks onze leveringsbetrouwbaarheid. Dat is wat onze klanten willen; snel en goed. Operationeel werken we al jaren nagenoeg papierloos. We beginnen nu met een pilotproject om het bestellen over te nemen van de klant, gebaseerd op data van eerdere bestellingen. Dat bespaart ze veel tijd.”

xubliem

“Ik had al een paar jaar geleden contact met Weska over deelname aan Xubliem. Toen was de tijd er nog niet rijp voor, maar de interesse was er wel. Later werd ik uitgenodigd voor een pitch met als gevolg dat we unaniem zijn uitgekozen als een geschikte partner. Heel blij mee, want je praat met leuke vakgenoten en kunt gezonde discussies opzetten. Xubliems aandacht voor de eindgebruiker, de schoonmaker, komt precies overeen met hoe wij erin staan. Ik zou het mooi vinden als we samen het vak van schoonmaker kunnen promoten, laten zien wat een mooi vak het is. Verder kunnen we als schoonmaakbedrijven het beste van elkaar overnemen om samen sterker te worden. Wat dat betreft zouden we allemaal eens in elkaars bedrijven mee kunnen lopen. Ik weet zeker dat we in dit samenwerkingsverband van grote betekenis kunnen zijn voor elkaar.”

duurzaamheid

“Natuurlijk hebben we een elektrische auto en komen er meer. We zoeken het ook in de producten die we leveren met een groen label, maar dan wel een officieel label waarin duurzaamheid officieel wordt aangetoond. Denk ook aan een I-Mop die een besparing oplevert in water en chemicaliënverbruik. Recyclebare verpakkingen, efficiëntere routes, kiezen voor duurzame partners. We doen wat we kunnen. Toch wil ik het begrip duurzaam oprekken, want langdurige samenwerking met partners valt naar ons idee ook onder duurzaamheid.”

overige leden